موزه

موزه اسباب بازی های سن پترزبورگ عضو اتحادیه موزه های روسیه است. این موسسه در سال 1997 به عنوان یک مؤسسه فرهنگی غیر دولتی ، با یارانه شرکت های خصوصی تأسیس شد. این دومین موزه اسباب بازی ها در روسیه پس از قدیمی ترین موزه هنری-آموزشی از این نوع در سرجیف پوزاد در نزدیکی مسکو است ، که به طور عمده مشکلات معلمان را معالجه می کند.

موزه اسباب بازی سن پترزبورگ به عنوان یک موزه هنری با وظیفه اصلی جمع آوری ، ذخیره سازی ، افشای و مطالعه یک اسباب بازی نه تنها به عنوان یک آیتم منحصر به فرد از فرهنگ مادی ، بلکه به عنوان یک فرم هنری بی نظیر که شامل سنت های ملی باستان و جدیدترین گرایش های هنری.

این بینش یک اسباب بازی در مورد فرم هنری مصنوعی ، موجود در ارتباط پیچیده بین عملکردهای زیبایی شناسی و بازی و داشتن ثروتمندترین پالت از ابزارهای هنری ، باعث شده بود که تخصیص مجموعه اسباب بازی های هنری نویسنده (که تا حدی در آن نمایان شده است) را تعیین کند. آلبوم "Petersburg Toy" به عنوان صندوق اصلی موزه. این مجموعه کاملاً خاص و منحصر به فرد بودن موزه سن پترزبورگ را تعیین می کند.

طبق نظر منتقد هنری به نظر موزه ، اسباب بازی نویسنده (به طور دقیق صحبت کردن ، اشیاء بازی کردن) متولد کارگاه های هنرمند ، کار در تکنیک های مختلف: پیش نویس ، نقاشان ، مجسمه سازان ، طراحان ، معماران و غیره تنها در 20 تا 25 سال گذشته شکل گرفته است سالها ، به عنوان زمینه اصلی فرهنگ امروزی ، اما هنوز حوزه علاقه موزه های هنری یا موزه های اسباب بازی نیست. ما در مورد وجود هیچ مجموعه قابل توجهی از این نوع در اروپا اطلاعاتی در دست نداریم.

اما صندوق اسباب بازی های هنری نویسنده تنها جهت فعالیت موزه سن پترزبورگ نیست. علاوه بر آن ، این موزه مجموعه ای از اسباب بازی های عامیانه (اعم از روسی و خارجی) و اسباب بازی های پارچه ای ، که به طور دائمی در حال افزایش است ، است. تملک این سه صندوق امکان مطالعه و نمایش یک اسباب بازی را بطور کامل و چند جانبه فراهم می کند. موزه سن پترزبورگ با داشتن هنرمندان ، منتقدان هنری و آموزگاران پیرامون آن ، در برنامه های جالب نمایش جشنواره ها و جشنواره های هنری شرکت می کند ، که با محور قرارگیری در سنین وسیع شرکت کنندگان و بازدید کنندگان است.

 

از آنجا که فقط به مخاطبان کودک توجه نمی شود ، بنابراین ، همکاری نزدیک با نهادهای مختلف را در امر تهیه برنامه های پیچیده آموزشی و مشارکت در تهیه آن پیشنهاد می کند.